AP ۱۴۰۲ کب ۳ ۱۰:۵۶
Journalist ID: 5513
News ID: 85395073
T T
۰ Persons
"بریکس" نقطه مقابل یک‌جانبه‌گرایی در سطح بین‌الملل است

کابل- ایرنا- رئیس عمومی خبرگزاری ایرنا در مراسم امضا تفاهم‌نامه با شبکه "تی وی بریکس" گفت: قدرت‌های اقتصادهای نوظهور(بریکس)، نقطه مقابل یک جانبه‌گرایی در نظام جهانی هستند و می‌توانند در بخش‌های اقتصادی و سیاسی، رویه نادرست مقابله با کشورهای مستقل را تغییر دهند.

به گزارش خبرگزاری ایرنا؛ علی نادری رئیس عمومی خبرگزاری ایرنا عصر روز گذشته (چهارشنبه،2 حوت) در دیدار با "یانا تولستیکووا" رئیس عمومی شبکه تلویزیونی تی وی بریکس با اشاره به اقدام افریقای جنوبی در پی‌گیری دوسیه جنایت جنگی رژیم صهیونیستی در محکمه بین‌المللی، گفت: نشانه‌های تغییرات در نظام جهانی را در واکنش‌ها به جنایات اخیر در غزه می‌توان مشاهده کرد؛ در حالی که امریکا سه بار قطعنامه‌های سازمان ملل متحد علیه رژیم صهیونیستی را وتو کرد.

رئیس عمومی خبرگزاری ایرنا اضافه کرد: افریقای جنوبی به عنوان یکی از اعضای بریکس، با پی‌گیری دوسیه این رژیم در محکمه بین المللی لاهه، باعث محکومیت اسرائیل به عنوان جنایت‌کار جنگی شد.

آقای نادری ضمن تأکید بر همکاری‌های رسانه‌ای میان اعضا گروه بریکس، ابراز امیدواری کرد: یادداشت تفاهم ایرنا و تی وی بریکس می‌‌تواند سرآغاز همکاری‌های گسترده در آینده باشد.

یانا تولستیکووا هم در این مراسم ضمن معرفی فعالیت‌های این شبکه، از امضا تفاهم‌نامه با خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) ابراز خوشنودی کرد.

خبرگزاری جمهوری اسلامی و مجموعه رسانه ای تی وی بریکس روز چهارشنبه با امضاء تفاهم‌نامه مشترک، همکاری رسانه‌ای خود را آغاز کردند.

تبادل خبر، عکس، کلیپ‌های ویدئویی و مطالب تحلیلی، مهم‌ترین بخش از تفاهم‌نامه ایرنا و تی وی بریکس است.  این دو نهاد بزرگ رسانه‌ی همچنین توافق کرده‌اند که در زمینه‌های تولید محتوا و تبادل خبرنگاران و کارکنان حرفه‌ای با یکدیگر همکاری کنند.

تی وی بریکس که دفتر آن در مسکو قرار دارد، به زبان‌های انگلیسی، چینی و پرتغالی محتوا تولید و پخش می‌کند. محتواهای این شبکه در روسیه به صورت تلویزیونی و نیز از طریق ماهواره‌هایی که پوشش روسیه را دارند پخش می‌شود.

این شبکه هم‌چنین تولیدات خود را از طریق شبکه‌های اجتماعی بین‌المللی و رسانه‌های همکار در کشورهای عضو بریکس منتشر می‌کند.

برزیل، روسیه، چین، هند، افریقای جنوبی، ایران، مصر، امارات متحده عربی و اتیوپی اعضا کنونی بریکس هستند. 15 کشور دیگر نیز هم‌اکنون نامزدی خود را برای عضویت در این گروه اعلام کرده‌اند.

پایان پیام/

۰ Persons

Your Comment

You are replying to: .